U 2017. godinu ulazi 2.6 milijardi korisnika smartfona
Prema podacima sa Hostingfacts.com, već sada ima više onih koji internetu pristupaju putem pametnih telefona (52.7 odsto), nego preko desktopa, dok se čak 4 od 5 korisnika smartfona odlučuje za kupovinu na internetu putem pametnog telefona.
Promena navika prouzrokovana ovom tehnološkom revolucijom, dovela je do razvoja mobilnog poslovanja poznatog kao “m-commerce”“, koji olakšava savremenom potrošaču kupovinu i pretraživanje proizvoda pomoću mobilnih aplikacija.
“Istraživanja pokazuju da tzv. m-commerce raste brže u odnosu na e-commerce, i to 200 odsto brže, pa je sve više onih koji mesto za svoje usluge i proizvode kupcima nude i na mobilnim platformama”, objašnjava Ketrin Simon iz Namicsa, švajcarske agencije za razvoj softvera i poslovnih mobilnih aplikacija.
Dodaje da, bilo da je reč o malim i srednjim preduzećima, ili verlikim korporacijama, svi bez razlike moraju da prepoznaju važnost integracije biznis aplikacija za mobilne uređaje – ukoliko žele da su prisutni i vidljivi na tržištu.
“Mobilne aplikacije nisu zahtevne za telefone, ne zahtevaju jaku internet konekciju, nemaju u sebi mnogo teških elemenata poput video snimaka, zbog čega su pristupačne i jednostavne za upotrebu. Svaka aplikacija nudi i mogućnost bežičnog plaćanja, pa za kupovinu nije fizički potrebna bankovna kartica, već samo njen broj”, navodi Simon.
“Živimo u vremenu u kome se proizvodi i usluge nalaze na našim smartfon ekranima. Izbor je postao virtuelan, kao i novac. Prodavci razmišljaju kao kupci – ukoliko je potrebno platiti račune, izabrati nameštaj ili kupiti poklon, mobilne biznis aplikacije nude im samo klik do ispunjenja, stoga možemo da očekujemo da će u 2017. godini ovakav način poslovanja biti sve prisutniji“, zaključuje Ketrin Simon iz Namicsa.